Stiri nationale
Ministrul Sebastian Burduja: „Facturile la energie vor rămâne plafonate și după 1 aprilie”

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a anunțat că facturile la energie electrică și gaze naturale vor rămâne plafonate și după data de 1 aprilie.
“Așa cum am promis, am pus astăzi în transparență propunerea Ministerului Energiei privind schema de compensare-plafonare a prețurilor la energie electrică și gaze naturale. În fața instabilității regionale, având în vedere creșterile semnificative de prețuri la energie pe piața europeană, Guvernul României și-a asumat să îi protejeze pe români și să susțină competitivitatea companiilor românești. Astfel, prețul la energie electrică și la gaze rămâne în aceleași condiții de până acum. La energie electrică, schema se prelungește până la 1 iulie, iar la gaze ea acoperă 12 luni, până la 1 aprilie 2026. Astfel, facilităm reumplerea depozitelor de gaz la costuri rezonabile pentru iarna următoare”, a scris, pe Facebook, vineri seară, ministrul Energiei, Sebastian Burduja.
Ministrul a mai anunțat că a propus măsuri pentru creșterea lichidității pieței prin facilitarea tranzacțiilor între producători și furnizori și o serie de măsuri pentru creșterea transparenței. “Toate acestea au scopul de a încuraja concurența pe piață și de reduce prețul energiei. Mulțumesc tuturor celor care au contribuit la acest act normativ complex. În aceste zile, așteptăm propuneri de completări și modificări, iar în cel mai scurt timp vom aduce pe masa Guvernului această ordonanță de urgență. Angajamentul nostru rămâne același: să nu lăsăm pe nimeni în urmă și să punem pe primul loc interesul cetățenilor și al companiilor românești”, a mai transmis ministrul Energiei, Sebastian Burduja.
Social
Calendar OFICIAL. Când intră banii în luna mai: alocații, indemnizații, pensii și alte drepturi sociale

Ministerul Muncii a anunțat că toate sumele aferente plății alocațiilor pentru copii, indemnizațiilor, pensiilor și tuturor celorlalte drepturi sociale vor ajunge la timp la beneficiari, chiar dacă începutul lunii aduce mini-vacanța de 1 Mai.
Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială va face plata prestațiilor și beneficiilor sociale astfel:
–Alocația de stat pentru copii: 8 MAI în cont bancar; începând cu 13 MAI prin mandat poștal;
–Indemnizația de creștere a copilului: 8 MAI în cont bancar; începând cu 13 MAI prin mandat poștal;
–Stimulentul de inserție: 8 MAI în cont bancar; începând cu 13 MAI prin mandat poștal;
–Alocația de plasament: 8 MAI în cont bancar; începând cu 13 MAI prin mandat poștal;
–Drepturile persoanelor cu dizabilități: 12 MAI în cont bancar; începând cu 14 MAI prin mandat poștal;
–Alocația lunară de hrană pentru persoane cu HIV/SIDA: 20 MAI în cont bancar; începând cu 20 MAI prin mandat poștal;
–Indemnizația lunară de hrană pentru bolnavii de TBC: 20 MAI în cont bancar; începând cu 20 MAI prin mandat poștal;
–Ajutorul pentru susținerea familiei (VMI): 20 MAI în cont bancar; începând cu 20 MAI prin mandat poștal;
–Ajutorul de incluziune (VMI): 20 MAI în cont bancar; începând cu 20 MAI prin mandat poștal.
Casa Națională de Pensii Publice va face plata pensiilor astfel:
-Prin mandat poștal: începând cu 2 MAI 2025
-În cont bancar: 12 MAI 2025
-Pentru pensionarii din străinătate (prin Citi Bank): 20 MAI 2025
Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă va face plata prestațiilor astfel:
Între 14-16 MAI plata ajutorului de șomaj va ajunge la beneficiari atât prin mandat poștal, cât și pe card.
Stiri nationale
Poșta Română, precizări cu privire la distribuirea pensiilor aferente lunii mai

Pensiile și prestațiile sociale aferente lunii mai 2025 vor fi distribuite începând cu data de 2 mai 2025, au anunțat reprezentanții Poștei Române.
Aceștia au transmis precizări cu privire la distribuirea pensiilor și prestațiilor sociale aferente lunii mai.
“Ca urmare a articolelor difuzate în mass-media, legate de livrarea pensiilor și prestațiilor sociale aferente lunii mai, pentru corecta informare a opiniei publice, Compania Națională “Poșta Română” face următoarele precizări: Pensiile și prestațiile sociale aferente lunii mai 2025 vor fi distribuite ÎNCEPÂND CU DATA DE 2 MAI 2025! Ne asigurăm beneficiarii că toate pensiile și prestațiile sociale vor fi livrate la timp și în condiții de maximă siguranță”, au transmis reprezentanții Companiei Naționale Poșta Română.
Stiri nationale
Programul Noua Casă 2025 a devenit operațional

Programul Noua Casă 2025 a devenit operațional, după ce plafonul de garantare aprobat de către Ministerul de Finanțe în valoare de 500 milioane lei a fost alocat celor 13 finanțatori înscriși în program, a anunțat marți Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (FNGCIMM).
‘Programul Noua Casă rămâne un produs de creditare avantajos, atât prin avansul minim solicitat de doar 5%, cât și prin comisionul de administrare de 0,15%/ anual, calculat la soldul garanției. Programul continuă să beneficieze de condiții preferențiale, cu 30% mai reduse decât nivelul pieței, în ceea ce privește nivelul onorariilor notariale pentru autentificarea contractelor de vânzare-cumpărare și a oricăror altor acte care se încheie, cu anumite excepții prevăzute în mod expres în legislația incidentă’, precizează Fondul într-un comunicat transmis AGERPRES.
Băncile care s-au înscris în program și anul acesta și cărora FNGCIMM le-a alocat plafoane de garantare sunt: Alpha Bank, BCR, BRD-GSG, CEC Bank, Banca Transilvania, ING Bank, Raiffeisen Bank, Libra Intrnet Bank, EXIM Banca Românească, Unicredit Bank, Garanti Bank, Vista Bank, și Techventures Bank. Astfel, românii care doresc să-și achiziționeze o locuință, pot apela la una dintre băncile partenere, pentru întocmirea dosarului de credit și înaintarea acestuia către FNGCIMM, în vederea obținerii garanției de stat.
Informații complete privind condițiile de eligibilitate, documentele solicitate și modul de accesare a programului Noua Casă sunt publicate pe site-ul www.fngcimm.ro, iar pentru accesarea facilă a programului, încurajăm beneficiarii să consulte Ghidul Noua Casă 2025, pus la dispoziție de FNGCIMM.
De la lansarea Programului Prima Casă, în anul 2009, până la finele lunii decembrie 2024, FNGCIMM a acordat un număr de 334.048 garanții, în valoare totală de 31,6 miliarde lei, ce au susținut credite în valoare de peste 64 miliarde lei.
Rata de default efectivă a garanțiilor este de 0,35%, acesta situându-se cu mult sub rata de neperformanță a creditelor aferente debitorilor persoane fizice pe întregul sistem banca.
Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii -FNGCIMM SA-IFN- este o instituție financiară nebancară, cu capital de risc, înființată în scopul facilitării accesului IMM-urilor la finanțări, prin acordarea de garanții pentru instrumentele de finanțare contractate de la bănci comerciale sau din alte surse.
FNGCIMM SA – IFN colaborează cu 27 instituții financiare în baza unor convenții de lucru.
Garanția FNGCIMM SA – IFN este cea mai lichidă garanție, plătibilă în maxim 90 zile de la solicitarea de plată a finanțatorului, însoțită de documentația completă, față de minim 2 ani, durata medie de executare a unei ipoteci.
Sursa: AGERPRES
- Actualitatecu 3 zile in urma
DSP Hunedoara: Atenție la vipere și căpușe! În ce spitale din județ se găsește ser antiviperin
- Actualitatecu 3 zile in urma
Investiții majore în infrastructura locală prin Programul „Anghel Saligny”: Peste 205 milioane de lei pentru noi proiecte
- Actualitatecu 3 zile in urma
“Servus Hunedoara” – 21 de ani de poveste scrisă zilnic
- Actualitatecu 3 zile in urma
Bărbat din Petroșani, reținut pentru încălcarea a două ordine de protecție
- Actualitatecu 3 zile in urma
Zi de doliu național în România, sâmbătă, în memoria Papei Francisc
- Actualitatecu 2 zile in urma
Intervenție în timpul liber: Un jandarm a prins un bărbat care ar fi furat dintr-un magazin din Petrila
- Actualitatecu 3 zile in urma
Tânăr bănuit de infracțiuni privind protecția animalelor, cercetat de polițiști
- Actualitatecu 2 zile in urma
Restricții de circulație pe DN 7 Valea Oltului, luni și marți. Rute ocolitoare