Connect with us
Data: 12/02/2025
.

Actualitate

Un bărbat a murit, la spitalul din Deva, din cauza gripei

Publicat

pe

Un bărbat în vârstă de 62 de ani, din judeţul Hunedoara, a murit în Spitalul Județean de Urgență din Deva, din cauza gripei. Este primul caz din acest an, înregistrat în județ. Reprezentanții Direcției de Sănătate Publică (DSP) Hunedoara nu au primit încă rezultatele oficiale ale analizelor, însă cel mai probabil cauza morții este gripa. Bărbatul suferea de mai multe afecțiuni cardiovasculare grave.

Un hunedorean în vârstă de 62 de ani a murit la spitalul din Deva, se pare, din cauza gripei. Bărbatul a fost internat în data de 22 ianuarie, pentru că avea infecție acută respiratorie. De asemenea, omul suferea de mai multe afecțiuni cronice. „Bărbatul a fost internat deoarece avea infecție acută respiratorie. În data de 29 ianuarie bărbatul a decedat la spitalul din Deva. În aceeași zi au fost trimise testele la Institutul Cantacuzino, pentru diagnistic de gripă. Medicii de aici au avut suspiciunea că pacientul ar putea avea gripă, tocmai de aceea au și prelevat probe, dar, din păcate, nu au mai ajuns rezultatele, iar omul a decedat. Pacientul avea și afecțiuni foarte grave cardiovasculare, insuficiență cardiacă extrem de gravă, ultimul grad, avea hipertensiune gradul IV și un singur rinichi. Cu alte cuvinte toate aceste boli, pe lângă infecția acută repiratorie cu care s-a prezentat la spital, i-au agravat starea de sănătate. Plus că bărbatul nu a fost vaccinat antigripal, deși vaccinarea este gratuită, iar el făcea parte din grupa de risc și ar fi trebuit să fie vaccinat. Am fost informați și noi, însă doar verbal, deocamdată că în acest caz a fost vorba despre gripa de tip A. Urmează să primim și hârtiile în acest sens”, a declarat doctor Cecilia Birău, purtătorul de cuvânt al DSP Hunedoara.

Vaccinarea poate salva vieți

Peste 30.000 de doze de vaccin antigripal au fost aduse, la începutul lunii decembrie 2017, în judeţul Hunedoara pentru imunizarea populaţiei din grupele de risc, vaccinurile fiind repartizate de Ministerul Sănătăţii. În depozitul DSP Hunedoara se mai află 5.000 de doze de vaccin antigripal care pot fi solicitate de medicii de familie din judeţ pentru imunizarea populaţiei din grupele de risc. „Solicităm, din nou, tuturor cabinetelor de medicină de familie din județ și facem un apel către medicii de familie să continue vaccinarea antigripală, mai ales pentru categoriile de risc, având în vedere evoluţia sezonului epidemic de gripă care în acest an a debutat mai târziu faţă de sezonul din anul anterior”, a mai adăugat doctor Cecilia Birău. Vaccinarea se poate realiza pe toata durata sezonului gripal, iar imunitatea durează cel mult un an. Persoanele aflate în grupele de risc sunt cele aflate în evidență cu afecțiuni medicale cronice, femeile gravide, personalul medical, persoane (adulți și copii) rezidente în instituții de ocrotire socială și persoane cu vârsta egală sau peste 65 de ani.

Recomandări ale medicilor

Advertisement

În sezonul rece circulaţia bolilor acute respiratorii reprezintă principala cauză de îmbolnăvire în rândul populaţiei. Câteva recomandări privind prevenirea îmbolnăvirii cu virusurile care sunt responsabile de aparitia infectiilor acute respiratorii cat si pentru gripa sunt necesare de reamintit populaţiei: Vaccinarea antigripală cu vaccin gripal sezonier. La circa 70-80% dintre persoanele care se vaccinează oferă o protecție de bună calitate (conform reprezentanților Ministerului Sănătății). Ne spălăm des cu apă şi săpun ori de cate ori este nevoie. Mai des ca oricând, în această perioadă, trebuie să ne spălăm faţa şi nasul pentru scăderea încărcăturii microbiene. Evităm aglomeraţiile, atunci când nu este neapărat necesară prezenţa noastră în aceste locuri. Respectarea unui regim de viaţă sănătos – alimentaţie bogată în proteine, legume şi fructe, odihnă şi mişcare (mers pe jos, cu bicicleta,sporturi diverse) este esenţial pentru menţinerea unui corp sănătos. De asemenea, persoanele vârstnice, în special cele cu afecțiuni cronice cardiace și respiratorii, este bine să evite deplasările și frecventarea locurilor aglomerate care creează premisele îmbolnăvirii sau a apariţiei complicaţiilor afecţiunilor existente.

Răcelile și gripele nu se tratează cu antibiotice. Numărul normal al infecțiilor de tract respirator superior poate să ajungă și la zece într-un an pentru o persoană. O persoană bolnavă care se izolează la domiciliu se poate însănătoşi după 7 zile, dacă nu are alte afecţiuni, chiar dacă face o formă severă de boală. Dar, dacă această persoană bolnavă continuă să meargă la serviciu, cu siguranţă îi va infecta şi pe cei din jur şi e posibil ca unii dintre aceştia să facă forme severe de boală sau chiar letale.

Advertisement

Actualitate

Aproape 400 de infracțiuni informatice, instrumentate anul trecut, în creștere cu 12 la sută față de 2023

Publicat

pe

Redactat de

Aproape 400 de infracțiuni informatice au fost instrumentate de polițiști, pe parcursul anului trecut, în creștere cu 12 procente față de 2023.

“Domeniul criminalității informatice a cunoscut, în ultimii ani, un trend ascendent. Faptele incriminate de Codul Penal pe acest segment au crescut cu circa 12%”, arată reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Hunedoara.

Polițiștii din structurile de investigații criminale, cei care au competența să cerceteze astfel de fapte, atrag atenția și asupra infracțiunilor de înșelăciune, comise în mediul on-line. Fiecare utilizator al internetului, în special tinerii și persoanele în vârstă, ar trebui să acționeze cu mare atenție și responsabilitate atunci când vine vorba despre datele personale.

Activități dedicate promovării siguranței în mediul on-line

Anual, la data de 11 februarie, este marcată „Ziua Siguranței pe Internet”. În acest sens, polițiștii hunedoreni au desfășurat, în cursul zilei de marți, mai multe activități dedicate promovării siguranței și responsabilității în mediul on-line.

Advertisement

Două dintre activitățile educative s-au desfășurat la școlile gimnaziale din localitățile Brănișca și Vețel. Scopul a fost ca minorii să conștientizeze pericolele online, precum cyberbulliyng, furtul de date personale și expunerea la materiale ilegale sau cu conținut dăunător.

Pentru a nu ajunge victime în mediul online, polițiștii vă recomandă următoarele măsuri: utilizarea unor parole puternice, cu un nivel ridicat de complexitate; evitați folosirea termenilor uzuali și schimbați periodic parolele; asigurați-vă că aplicațiile și programele antivirus sunt actualizate, pentru a preveni vulnerabilitățile; atenție la e-mailurile și mesajele suspecte; nu deschideți link-uri din surse necunoscute, primite pe e-mail sau prin SMS, prin intermediul comunicărilor de pe social media ori prin platformele de tip chat (WhatsApp, Telegram etc.); evitați partajarea informațiilor personale pe rețelele de socializare și setați nivelurile de confidențialitate corespunzătoare; verificați sursele de informare, pentru a combate dezinformarea; fiți atenți la mesajele care par să vină din partea băncilor; unitățile bancare nu solicită prin SMS date confidențiale, cum ar fi datele cardurilor, parolele de access sau coduri PIN. “În situația în care ați fost înșelați sau ați furnizat datele bancare altor persoane, vă sfătuim să anunțați imediat banca la care aveti conturile, precum și cea mai apropiată unitate de poliție. Prin educație și măsuri de precauție, internetul poate deveni mai sigur!”, mai transmit reprezentanții IPJ Hunedoara.

Citeste mai mult ...

Actualitate

ASOCIAȚII DE PROPRIETARI. Administratorii ale căror atestate expiră, notificați de DAS Deva

Publicat

pe

Redactat de

Administratorii asociațiilor de proprietari din municipiul Deva ale căror atestate au expirat sau urmează să expire în cursul anului 2025 au fost notificați de către Direcția de Asistență Socială Deva cu privire la reînnoirea documentelor, în cel mai scurt timp.

Conform legislației care reglementează activitatea asociațiilor de proprietari, atestatul este actul care dovedește calitatea de administrator de imobile (condominii).

Documentul este valabil timp de 4 ani de la data emiterii și poate fi reînnoit în aceleași condiții în care a fost emis.

Expirarea atestatului determină imposibilitatea exercitării activității de administrare a imobilelor, iar legea prevede amenzi de la 5.000 lei la 10.000 lei pentru administratorii care își desfășoară activitatea fără să dețină un atestat valabil.

Atestatul pentru dobândirea calității de administrator de condominii se eliberează pe baza unei cereri scrise, care se depune la Direcția de Asistență Socială Deva (Str. I.L. Caragiale, nr. 4, etaj 1 – Registratură), însoțită de următoarele documente:

Advertisement

– act de identitate

– acte de stare civilă (certificat de naștere, certificat de căsătorie – unde este cazul)

– certificat de calificare profesională pentru ocupația de administrator de condominii, conform Legii nr. 196/2018, cu modificările și completările ulterioare

– cazier judiciar

– cazier fiscal

Advertisement

– adeverință medicală, eliberată de medicul de familie, din care să rezulte că solicitantul este apt din punct de vedere medical pentru a îndeplini funcția de administrator de condominii

– declarație pe propria răspundere, din care să rezulte că solicitantul nu se află în curs de urmărire penală sau de judecată pentru săvârșirea de infracțiuni

Persoanele fizice din municipiul Deva care solicită emiterea atestatului de administrator de condominii vor plăti o taxă specială de 110 de lei, conform prevederilor Hotărârii Consiliului Local nr. 379/2024 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale, precum și a taxelor speciale pentru anul 2025.

Mai multe detalii cu privire la emiterea atestatului pot fi consultate pe pagina de internet a Direcției de Asistență Socială Deva – https://dasdeva.ro, Secțiunea Locuințe și Asociații, de unde poate fi descărcat și formularul de cerere.

INFORMAȚII SUPLIMENTARE se pot obține la numerele de telefon 0755.878.637 și 0254.218.030 / Tasta 7 (Compartimentul Asociații de Proprietari), după următorul program: luni – joi, între orele 8.00 – 16:30 și vineri, între orele 8:00 – 14:00.

Advertisement

În municipiul Deva, funcționează 456 de asociații de proprietari, în care își desfășoară activitatea un număr de 79 de administratori, conform evidențelor Compartimentului Asociații de Proprietari.

Aproape o treime dintre administratori au obligația să-și reînnoiască atestatele în anul 2025. De la începutul anului, doar 9 dintre aceștia au solicitat eliberarea unui nou document.

Sursa: Direcția de Asistență Socială Deva

Citeste mai mult ...

Actualitate

Klaus Iohannis și-a încheiat mandatul. Ilie Bolojan – președintele interimar al țării. „Să aveți grijă de România!”

Publicat

pe

Redactat de

Klaus Iohannis și-a încheiat mandatul de președinte al României, după un deceniu în fruntea țării. Ilie Bolojan a preluat funcția de președinte interimar al statului. Ceremonia de încheiere a mandatului s-a desfășurat astăzi, începând cu ora 12:00, la Palatul Cotroceni.

Klaus Iohannis l-a întâmpinat pe Ilie Bolojan, care a preluat interimatul, la Palatul Cotroceni, cei doi având o scurtă întrevedere.

„Domnule președinte interimar, vă urez succes și să aveți grijă de România! Mulțumesc!, i-a spus Klaus Iohannis lui Ilie Bolojan.

Pe Platoul Marinescu, la ceremonia de final de mandat, s-a intonat Imnul Național al României, iar Garda de Onoare i-a prezentat onorul pentru ultima oară în calitatea sa de președinte al țării.

Advertisement
Sursa foto: presidency.ro

Ceremonia de plecare a avut loc în prezența a numeroși angajați ai Administrației Prezidențiale și jurnaliști. „Dumnezeu să binecuvânteze România!”, a spus Klaus Iohannis.

Klaus Iohannis și-a anunțat luni demisia din fruntea țării, în contextul în care, în Parlament, se pusese în mișcare procedura de suspendare a sa din calitatea de șef al statului, “un demers inutil pentru că, oricum, peste puține luni plec din funcție după alegerea noului Președinte”, a spus Klaus Iohannis.

“Pentru a scuti România și pe cetățenii români de această criză, de această evoluție inutilă și negativă, demisionez din funcția de Președinte al României. Voi pleca din funcție (…) pe 12 februarie”, a transmis, luni, Klaus Iohannis. În ziua următoare, marți, Curtea Constituțională a României (CCR) a constatat vacantarea funcției de președinte al României și a stabilit ca Ilie Bolojan, președinte al Senatului, să preia, din 12 februarie, interimatul la Palatul Cotroceni.

Klaus Iohannis a fost șef al statului timp de două mandate, prelungite cu încă aproape două luni, după ce CCR a decis anularea alegerilor prezidențiale din 2024.

Advertisement

Ilie Bolojan va asigura interimatul funcției de președinte al României, până la alegerile prezidențiale din luna mai. Primul tur de scrutin va avea loc pe 4 mai, iar cel de-al doilea, pe 18 mai. Ilie Bolojan s-a suspendat din calitatea de președinte al Partidului Național Liberal și de membru al PNL, pentru a prelua funcția de președinte interimar al României.

Citeste mai mult ...

URMĂREȘTE ServusHD TV

Ultima ora

PROGNOZA METEO

CURS VALUTAR

PUBLICITATE

Cumpara si citeste PDF

ABONAMENT ONLINE

MICA / MARE PUBLICITATE

LOCURI DE MUNCA

ANUNTURI MICA PUBLICITATE

publica anunt servuspress

Agentie Imobiliara Deva

Actualitate