Connect with us
Data: 18/01/2025
.

Actualitate

Criteriile de repartizare a locuințelor sociale, valabile pentru anul 2023, în municipiul Deva, aprobate

Publicat

pe

Consiliul Local Deva a aprobat, în ședința ordinară de joi, 25 august, noile criterii de stabilire a ordinii de prioritate în soluționarea cererilor de locuințe și de repartizare a locuințelor din fondul locativ aflat în proprietatea statului și a municipiului Deva și administrat de Direcția de Asistență Socială Deva – valabile pentru anul 2023.

Principala noutate vizează solicitanții de locuințe sociale care nu își achită obligațiile fiscale la bugetul local. Concret, punctajul final rezultat în urma evaluării dosarului de locuință se micșorează cu 10 puncte dacă titularul și/sau soțul/soția/concubinul/concubina/copiii majori ai acestuia figurează cu datorii la bugetul local al municipiului Deva.

Potrivit Hotărârii Consiliului Local Deva nr. 316/2022, în lista cu ordinea de prioritate pentru anul 2023 vor fi incluse doar dosarele complete și care vor fi actualizate până la data de 31 octombrie 2022. Dosarele depuse după această dată vor fi analizate anul viitor, odată cu întocmirea listei cu ordinea de prioritate pentru anul 2024. Criteriile de ierarhizare a dosarelor, stabilite prin punctaj au în vedere: situația locativă și civilă a solicitanților, starea sănătății acestora, nivelul studiilor absolvite, numărul copiilor aflați în întreținere, vechimea cererii, venitul mediu net lunar pe membru de familie (realizat în ultimele 12 luni), precum și situațiile locative sau sociale deosebite.

Au acces la o locuință socială în municipiul Deva persoanele majore, care au domiciliul stabil, reședința sau cartea de identitate provizorie pe raza municipiului Deva; persoane/familii care nu dețin și nu au deținut în proprietate o locuință; nu au înstrăinat o locuință după 1 ianuarie 1990; nu au beneficiat de sprijinul statului în credite și execuție pentru realizarea unei locuințe; nu dețin, în calitate de chiriași, o altă locuință din fondul locativ de stat și persoane/familii cu un venit mediu net lunar pe persoană, realizat în ultimele 12 luni, sub nivelul câștigului salarial mediu net lunar pe economie.

Toți solicitanții de locuințe sociale aflați în evidența DAS Deva vor fi notificați cu privire la documentele necesare pentru actualizarea dosarelor.

Informații suplimentare se pot obține la numerele de telefon 0755.878.380, 0737.036.002 sau 0254.218.030 / Tasta 3 (Biroul Fond Locativ – Locuințe sociale), de luni până joi – între orele 8:00-16:30 sau vineri – între orele 8:00-14:00.

În prezent, DAS Deva administrează, în total, un număr de 657 de locuințe sociale (garsoniere, apartamente și camere de cămin), aflate în 17 imobile.

Advertisement
Conform legii, locuințele sociale pot fi repartizate următoarelor categorii de persoane:

– persoane evacuate sau care urmează a fi evacuate din locuințe retrocedate foștilor proprietari

– tineri căsătoriți/persoane cu vârsta de până la 35 de ani, care nu au solicitat o locuință ANL

– persoane/familii care au depășit vârsta de 35 de ani

– tineri proveniți din instituții de ocrotire socială, care au împlinit 18 ani

– invalizi de gradele I și II

Advertisement

– persoane cu dizabilități

– pensionari

– veterani și văduve de război

– cetățeni români aparținând minorităților rome

– repatriați

Advertisement

– sportivi de performanță, legitimați la cluburile sportive din țară etc.

 

Actualitate

Incendiu la o anexă gospodărească din Simeria

Publicat

pe

Redactat de

Echipaje de intervenție de la Detașamentul de pompieri Deva au intervenit, în această dimineață, pentru stingerea unui incendiu izbucnit în camera centralei pe lemne și la acoperișul unei anexe de la o gospodărie din Simeria.

Pentru misiune au fost alocate 2 autospeciale de stingere și o ambulanță SMURD, iar la locul incendiului s-a aflat și un echipaj al Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență Simeria.
Intervenția a constat în localizarea și lichidarea incendiului care a cuprins camera centralei și un șopron cu lemne. Acțiunile pompierilor au eliminat riscul de a fi cuprinsă de flăcări și casa de locuit. Nicio persoană nu a fost rănită.
Sursa probabilă a izbucnirii flăcărilor a fost efectul termic

FOTO: Arhivă

Citeste mai mult ...

Actualitate

Restricții de trafic în Deva, sâmbătă, 18 ianuarie, din cauza unei manifestații publice

Publicat

pe

Redactat de

Primăria Municipiului Deva anunță restricții temporare de circulație în oraș, sâmbătă, 18 ianuarie 2025, pentru a permite desfășurarea unui marș de protest.

Evenimentul este programat între orele 14:00 și 20:00 și va atrage, potrivit organizatorilor, aproximativ 2500 de participanți. Marșul va traversa mai multe artere importante din oraș, iar traficul rutier va fi restricționat temporar pe următorul traseu:

Strada Avram Iancu

Bulevardul Decebal

Bulevardul 22 Decembrie

Bulevardul Nicolae Bălcescu (sensul giratoriu)

Advertisement

Bulevardul Mihail Kogălniceanu

Piața Victoriei

Bulevardul 1 Decembrie 1918

Strada 1 Decembrie 1918

Autoritățile locale asigură că măsurile luate vizează desfășurarea evenimentului în condiții de siguranță pentru toți participanții. Șoferii sunt rugați să dea dovadă de înțelegere, să respecte indicațiile polițiștilor rutieri și să opteze, pe cât posibil, pentru rute alternative.

Advertisement

Primăria mulțumește cetățenilor pentru cooperare și înțelegere, subliniind că aceste măsuri sunt necesare pentru a sprijini dreptul la liberă exprimare, garantând în același timp siguranța publică.

FOTO: FACEBOOK PRIMĂRIA MUNICIPIULUI DEVA

Citeste mai mult ...

Actualitate

Oferta educațională prezentată la UPET

Publicat

pe

Redactat de

Chiar dacă suntem doar la începutul anului 2025, reprezentanții Universității din Petroșani au făcut, deja, publică oferta educațională pentru admiterea care va avea loc în luna iulie. Oferta este una bogată iar viitorii studenți vor avea de ale din zecile de specializări ale instituției de învățământ superior de la Petroșani.

Mai multe detalii ne oferă Prof Univ Dr Ing Radu Sorin Mihai rectorul Universității din Petroșani.

”Ne pregătim din timp să prezentăm oferta academică. Deocamdată le-am prezentat doar pe cele care sunt acreditate iar dacă vom reuși până în toamnă, le vom promova și pe cele care sunt în curs de acreditare în acest an. Noi estimâm să primim același număr de locuri de la Ministerul Educației, în jur de 600 de locuri la licență, 225 la master și la doctor în jur de 10 locuri. Și la forma cu taxă ne dorim să avem cam tot atătea locuri. Taxele au fost crescute anul trecut cu aproximativ 100 de lei. Mai mult decât atât promovarea o vom face ca și până acum, de la presă, media, rețele de socializare, în școli sau târguri de profil”, a declarat Prof Univ Dr Ing Radu Sorin Mihai rectorul Universității din Petroșani.

Universitatea din Petroșani are o tradiție de peste 75 de ani. În această perioadă instituția de învățământ superior a scos mii de specialiști în mai multe domenii de activitate care sunt căutate pe piața muncii atât din țară cât și de peste hotare.

FOTO: ARHIVĂ

Citeste mai mult ...

PRIMARIA SI CONSILIUL LOCAL
AL ORAȘULUI HAȚEG
ANUNȚĂ

1. Persoanele fizice care la data de 31.12.2024 au avut în proprietate clădiri rezidențiale sau clădiri cu destinație mixtă au obligația să depună declarații la compartimentul Impozite si Taxe din cadrul administrației locale până la data de 31.03.2025;
2. Persoanele juridice au obligația să depună pană la data de 31.03.2025 la compartimentul Impozite si Taxe din cadrul administrației locale declarații privind clădirile pe care le dețineau în proprietate la data de 31.12.2024, legate de destinația si valoarea acestora;
3. Persoanele fizice și juridice care la data de 31.12.2024 dețineau mijloace de transport radiate din circulație au obligația să depună la compartimentul Impozite si Taxe din cadrul administrației locale o declarație în acest sens, însoțită de documente justificative, pană la data de 31.03.2025;
4. Scutirile sau reducerile de la plata impozitului/taxei pe clădiri, teren, mijloace de transport prevăzute la articolul 456, 464 și 469 se aplică persoanelor care dețin documente justificative pe care le depun la compartimentul Impozite si Taxe din cadrul administrației locale, până la data de 31.03.2025;
De amintit că toți contribuabilii care achită întegral, pană la 31.03.2025, impozitele pe clădiri, terenuri și mijloace de transport beneficiază de bonificația de 10%, stabilită de către Consiliul Local Hațeg.
Toti contribuabilii care au restanțe pentru bunurile imobile sau mobile, nu pot înstrăina, intabula, intra în posesie pană la achitarea creanțelor, pană la nivelul anului 2024.
Relații suplimentare la telefon: 0254-770.273

URMĂREȘTE ServusHD TV

Ultima ora

PROGNOZA METEO

CURS VALUTAR

PUBLICITATE

Cumpara si citeste PDF

ABONAMENT ONLINE

MICA / MARE PUBLICITATE

LOCURI DE MUNCA

ANUNTURI MICA PUBLICITATE

publica anunt servuspress

Agentie Imobiliara Deva

Actualitate