Connect with us
Data: 12/02/2025
.

Actualitate

Început de mandat cu vești bune din comuna Orăștioara de Sus

Publicat

pe

Situată în Munții Orăștiei, comuna Orăștioara de Sus are o populație de peste 2.000 de locuitori, fiind considerată o așezare rurală de dimensiuni medii la această categorie din județul Hunedoara. Comuna are o suprafață de aproape 23.000 de hectare, ceea ce înseamnă o întindere foarte mare, și are în componență opt sate, respectiv Bucium, Costești, Costești – Deal, Grădiștea de Munte, Ludeștii de Jos, Ludeștii de Sus, Ocolișu Mic și localitatea de reședință, Orăștioara de Sus.

Au depus jurământul

Comuna Orăștioara de Sus este una plină de vestigii istorice, pe raza sa aflându-se trei dintre cele șase Cetăți Dacice incluse în Patrimoniul Mondial Cultural UNESCO. Mai exact, pe raza comunei întâlnim reședința regală a Statului Dac, cetatea Sarmizegetusa Regia, din satul Grădiștea de Munte, care face parte din patrimoniul UNESCO, acolo mai fiind și un castru roman, precum și mai multe situri arheologice. Celelalte două cetăți din patrimoniul UNESCO, Blidaru și Cetățuie, se află pe teritoriul satului Costești, tot aici mai aflându-se și o fortificație dacică. De asemenea, în comună mai avem și alte vestigii istorice de factură dacică și romană. Astfel, la Ocolișu Mic este o fortificație dacică, iar la Bucium și Costești – Deal sunt castre romane, la fel ca și în locurile numite Comărnicel, Muncel – Godeanu și Dealul Șesului. Și aici aleșii locali au depus jurământul și și-au început activitatea din legislatura 2024 – 2028, printre aceștia fiind și Vasile Marian Inășescu, care a intrat în cel de-al patrulea său mandat de primar al comunei Orăștioara de Sus. Am depus, cu mândrie și emoție, în același timp, jurământul pentru al patrulea mandat de primar al comunei Orăștioara de Sus. Le mulțumesc celor care m-au votat, dându-mi, din nou, încrederea lor. De asemenea, respect decizia celor care nu m-au votat și îi asigur că voi fi primarul tuturor cetățenilor din comună și îi voi reprezenta cu onestitate și deschidere. Nu avem o majoritate bine definită în Consiliul Local, un mandat nefiind, încă alocat, dar îmi doresc să colaboreze cu toți membrii legislativului din Orăștioara de Sus, pentru a ne atinge țelul comun pe care cred că îl au cu toții, acela de dezvoltare a comunei. Vă asigur că împreună vom construi un viitor mai bun pentru toți”, a declarat Vasile Marian Inășescu, primarul comunei hunedorene Orăștioara de Sus.

Investiție implementată

Noul mandat a început cu o veste bună, legată de unitățile de învățământ. „Pe raza comunei avem unități de învățământ, respectiv școli gimnaziale sau primare și grădinițe, la Orăștioara de Sus, Bucium, Ludeștii de Jos, Costești și Ocolișu Mic. Pentru acestea am avut o finanțare, în valoare de 200.000 de euro, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 10 – Fondul social, pentru realizări de modernizări și dotări la patru grădinițe, patru școli primare, o școală gimnazială, o școală de sport și la terenurile aferente acestora, iar această investiție a fost implementată”, a spus primarl Vasile Marian Inășescu.

Facilități fiscale

Administrația din Orăștioara de Sus mai vine cu o veste bună pentru contribuabilii din comună. În conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului 107/2024 se instituie unele facilități fiscale și se aprobă procedura de anulare a acesoriilor și majorărilor aferente obligaților bugetare principale până la data de 31.08.2024 inclusiv, datorate bugetului local de către contribuabili, persoane fizice și juridice. Aceștia pot achita impozitele și taxele restante până la data de 25.11.2024, perioadă în care vor beneficia de toate reducerile prevăzute în actul normativ mai sus menționat. Precizez că anularea majorărilor și accesoriilor se aplică doar contribuabililor care achita debitele integral”, a transmis primarul comunei hunedorene Orăștioara de Sus, Vasile Marian Inășescu.

Actualitate

Junioarele IV s-au întrecut pe semicerc

Publicat

pe

Redactat de

Sala Sporturilor din Deva a găzduit prima etapă a Campionatului Județean de handbal pentru junioare IV, fete născute în 2014 și 2015.

Pe lângă gazdele de la CSM Deva, la acest turneu au mai participat CFR Simeria, CSȘ Hunedoara și, respectiv, CSȘ Petroșani. După jocuri spectaculoase, disputate cu ardoarea specifică vârstei, turneul a fost câștigat de CSȘ Petroșani, pe locurile următoare situându-se, în ordine, CSȘ Hunedoara, CSM Deva și CFR Simeria. Data și locația următorului turneu urmează a fi anunțată de către Asociația Județeană de Handbal Hunedoara, cea care organizează competiția.

Citeste mai mult ...

Actualitate

Aproape 400 de infracțiuni informatice, instrumentate anul trecut, în creștere cu 12 la sută față de 2023

Publicat

pe

Redactat de

Aproape 400 de infracțiuni informatice au fost instrumentate de polițiști, pe parcursul anului trecut, în creștere cu 12 procente față de 2023.

“Domeniul criminalității informatice a cunoscut, în ultimii ani, un trend ascendent. Faptele incriminate de Codul Penal pe acest segment au crescut cu circa 12%”, arată reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Hunedoara.

Polițiștii din structurile de investigații criminale, cei care au competența să cerceteze astfel de fapte, atrag atenția și asupra infracțiunilor de înșelăciune, comise în mediul on-line. Fiecare utilizator al internetului, în special tinerii și persoanele în vârstă, ar trebui să acționeze cu mare atenție și responsabilitate atunci când vine vorba despre datele personale.

Activități dedicate promovării siguranței în mediul on-line

Anual, la data de 11 februarie, este marcată „Ziua Siguranței pe Internet”. În acest sens, polițiștii hunedoreni au desfășurat, în cursul zilei de marți, mai multe activități dedicate promovării siguranței și responsabilității în mediul on-line.

Advertisement

Două dintre activitățile educative s-au desfășurat la școlile gimnaziale din localitățile Brănișca și Vețel. Scopul a fost ca minorii să conștientizeze pericolele online, precum cyberbulliyng, furtul de date personale și expunerea la materiale ilegale sau cu conținut dăunător.

Pentru a nu ajunge victime în mediul online, polițiștii vă recomandă următoarele măsuri: utilizarea unor parole puternice, cu un nivel ridicat de complexitate; evitați folosirea termenilor uzuali și schimbați periodic parolele; asigurați-vă că aplicațiile și programele antivirus sunt actualizate, pentru a preveni vulnerabilitățile; atenție la e-mailurile și mesajele suspecte; nu deschideți link-uri din surse necunoscute, primite pe e-mail sau prin SMS, prin intermediul comunicărilor de pe social media ori prin platformele de tip chat (WhatsApp, Telegram etc.); evitați partajarea informațiilor personale pe rețelele de socializare și setați nivelurile de confidențialitate corespunzătoare; verificați sursele de informare, pentru a combate dezinformarea; fiți atenți la mesajele care par să vină din partea băncilor; unitățile bancare nu solicită prin SMS date confidențiale, cum ar fi datele cardurilor, parolele de access sau coduri PIN. “În situația în care ați fost înșelați sau ați furnizat datele bancare altor persoane, vă sfătuim să anunțați imediat banca la care aveti conturile, precum și cea mai apropiată unitate de poliție. Prin educație și măsuri de precauție, internetul poate deveni mai sigur!”, mai transmit reprezentanții IPJ Hunedoara.

Citeste mai mult ...

Actualitate

ASOCIAȚII DE PROPRIETARI. Administratorii ale căror atestate expiră, notificați de DAS Deva

Publicat

pe

Redactat de

Administratorii asociațiilor de proprietari din municipiul Deva ale căror atestate au expirat sau urmează să expire în cursul anului 2025 au fost notificați de către Direcția de Asistență Socială Deva cu privire la reînnoirea documentelor, în cel mai scurt timp.

Conform legislației care reglementează activitatea asociațiilor de proprietari, atestatul este actul care dovedește calitatea de administrator de imobile (condominii).

Documentul este valabil timp de 4 ani de la data emiterii și poate fi reînnoit în aceleași condiții în care a fost emis.

Expirarea atestatului determină imposibilitatea exercitării activității de administrare a imobilelor, iar legea prevede amenzi de la 5.000 lei la 10.000 lei pentru administratorii care își desfășoară activitatea fără să dețină un atestat valabil.

Atestatul pentru dobândirea calității de administrator de condominii se eliberează pe baza unei cereri scrise, care se depune la Direcția de Asistență Socială Deva (Str. I.L. Caragiale, nr. 4, etaj 1 – Registratură), însoțită de următoarele documente:

Advertisement

– act de identitate

– acte de stare civilă (certificat de naștere, certificat de căsătorie – unde este cazul)

– certificat de calificare profesională pentru ocupația de administrator de condominii, conform Legii nr. 196/2018, cu modificările și completările ulterioare

– cazier judiciar

– cazier fiscal

Advertisement

– adeverință medicală, eliberată de medicul de familie, din care să rezulte că solicitantul este apt din punct de vedere medical pentru a îndeplini funcția de administrator de condominii

– declarație pe propria răspundere, din care să rezulte că solicitantul nu se află în curs de urmărire penală sau de judecată pentru săvârșirea de infracțiuni

Persoanele fizice din municipiul Deva care solicită emiterea atestatului de administrator de condominii vor plăti o taxă specială de 110 de lei, conform prevederilor Hotărârii Consiliului Local nr. 379/2024 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale, precum și a taxelor speciale pentru anul 2025.

Mai multe detalii cu privire la emiterea atestatului pot fi consultate pe pagina de internet a Direcției de Asistență Socială Deva – https://dasdeva.ro, Secțiunea Locuințe și Asociații, de unde poate fi descărcat și formularul de cerere.

INFORMAȚII SUPLIMENTARE se pot obține la numerele de telefon 0755.878.637 și 0254.218.030 / Tasta 7 (Compartimentul Asociații de Proprietari), după următorul program: luni – joi, între orele 8.00 – 16:30 și vineri, între orele 8:00 – 14:00.

Advertisement

În municipiul Deva, funcționează 456 de asociații de proprietari, în care își desfășoară activitatea un număr de 79 de administratori, conform evidențelor Compartimentului Asociații de Proprietari.

Aproape o treime dintre administratori au obligația să-și reînnoiască atestatele în anul 2025. De la începutul anului, doar 9 dintre aceștia au solicitat eliberarea unui nou document.

Sursa: Direcția de Asistență Socială Deva

Citeste mai mult ...

URMĂREȘTE ServusHD TV

Ultima ora

PROGNOZA METEO

CURS VALUTAR

PUBLICITATE

Cumpara si citeste PDF

ABONAMENT ONLINE

MICA / MARE PUBLICITATE

LOCURI DE MUNCA

ANUNTURI MICA PUBLICITATE

publica anunt servuspress

Agentie Imobiliara Deva

Actualitate